Zgłoś swój udział

2025-05-28

09:00-15:00

Online

Zostań liderem, którego potrzebuje Twój zespół!
Szkolenie Menedżerskie: „Zostań liderem, którego potrzebuje Twój zespół”
Zgłoś swój udział
Kalendarz wydarzeń

Szkolenie Menedżerskie: „Zostań liderem, którego potrzebuje Twój zespół”

Zostań liderem, którego potrzebuje Twój zespół!


Skuteczne zarządzanie zespołem to sztuka, której możesz się nauczyć!

Zarządzanie zespołem wymaga nie tylko umiejętności organizacyjnych, ale także elastyczności i świadomości różnych stylów kierowania. Nasze szkolenie pomoże Ci rozwinąć kluczowe kompetencje menedżerskie i podnieść Twoją skuteczność w codziennej pracy.

 

Czego się nauczysz?

✔ Rozpoznawania swojego stylu zarządzania i dostosowywania go do sytuacji
✔ Efektywnego delegowania zadań na podstawie dojrzałości pracowników
✔ Budowania autorytetu lidera i skutecznego motywowania zespołu
✔ Wdrażania sprawdzonej metody informacji zwrotnej „Zwrotna Szóstka”
✔ Radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, takimi jak niska motywacja pracowników

 

Dla kogo?

✔Menedżerów każdego szczebla
✔Osób przygotowujących się do awansu na stanowisko kierownicze
✔Liderów zespołów, którzy chcą usprawnić komunikację i organizację pracy

Termin: 28-29 maja 2025 r. (9.00-15.00)
Lokalizacja: online
Koszt: 2 300 zł brutto 

Co otrzymasz:

  • 12 godzin praktycznej wiedzy
  • 6 kluczowych modułów rozwijających kompetencje menedżerskie
  • 3 metody zarządzania dostosowane do dojrzałości pracownika
  • autorskie narzędzie ,,Zwrotna Szóstka” do przeprowadzania trudnych rozmów
  • 100% praktycznych ćwiczeń, symulacji i case studies
  • certyfikat ukończenia szkolenia

 

 

Program szkolenia

 

Style kierowania

  • Rozpoznanie własnego stylu zarządzania
  • Charakterystyka stylów kierowania 
    • Klubowy
    • Liberalny
    • Autokratyczny 
    • Demokratyczny
  • Poznanie zagrożeń związanych w nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania
  • Doprowadzenie do wniosku, że należy stosować różne style kierowania w zależności 
    • Sytuacji w Organizacji
    • Sytuacji w otoczeniu/ kontekście pracy
    • Sytuacji u pracownika

Głównym celem tego zagadnienia będzie uświadomienie uczestnikom z jakim potencjałem zarządczym dysponują w świecie kierowania zespołem.

Podczas tego modułu uczestnicy poprzez test autodiagnostyczny rozpoznają własne preferencje dotyczące stylu kierowania. Biorąc udział w symulacji poznają w jakich sytuacjach jaki styl przywódczy jest najbardziej efektywny.

Poprzez dyskusje dojdą do wniosków, że nie ma jednego, właściwego stylu kierowania – dopiero elastyczność pozwala efektywnie wykorzystywać zasoby tkwiące w zespole i osobie menedżera. Dyskusja będzie również punktem wyjścia do tego, że styl przywódczy zależy od sytuacji, ale również od tego jak na skalach motywacji i kompetencji sytuują się pracownicy czy cały zespół.

 

Rozpoznawanie dojrzałości pracowników na podstawie koncepcji K. Blancharda

  • Cykl rozwoju pracownika
    • Entuzjastyczny debiutant – R1 
    • Rozczarowany adept – R2
    • Ostrożny praktyk – R3
    • Samodzielny ekspert – R4
  • Skale oceny dojrzałości
    • Poziom wiedzy, umiejętności 
    • Poziom motywacji

Zadaniem modułu jest przedstawić w sposób krótki i przystępny ideę leadershipu sytuacyjnego wg Blancharda.

Uczestnicy stworzą matrycę dojrzałości dla swojego zespołu..

Tu ważne jest, aby menedżerowie zrozumieli kluczową ideę – ten sam pracownik może mieć różną dojrzałość – w zależności od tego pod kątem jakich zadań jest oceniany.

 

Kompetencje w procedurze delegowania

  • Planowanie
    • Określenie celu wg metodologii SMART oraz priorytetów 
    • Dobór zadań do pracownika
    • Określenie ram czasowych
  • Egzekwowanie
    • Informacja zwrotna pozytywna
    • Informacja zwrotna negatywna
    • Asertywna umiejętności w egzekwowaniu
  • Monitorowanie
    • Tworzenie kamieni milowych
    • Rozmowy podsumowujące
    • Scenariusze na sytuacje problemowe v Kontrola rozumienia instrukcji, zadania

 

Procedura delegowania zadań

  • R1 – ZPZ – zarządzanie przez zadania
    • Zakomunikowanie zadania
    • Sprawdzenie czy jest zrozumiałe
    • Podanie scenariusza na wypadek kłopotów
    • Ustalenie sposobu kontroli wykonania zadania
  • R2, R3 – ZPC – zarządzanie przez cele 
    • Podanie celu
    • Pytanie o pomysł na realizację (jeśli zadanie wymaga nowych rozwiązań
    • Akceptacja bądź zmiana
    • Sprawdzenie wyniku
    • Budowanie zaangażowania w oparciu o przekazywanie celu w odpowiedni sposób
  • R4 – ZPW – zarządzanie przez wizję (i autonomię) 
    • Empowerment
    • Określenie założeń zadania
    • Akceptacja rozwiązań inne niż własne ze strony menedżera 
    • Delegowanie odpowiedzialności
  • Podtrzymywanie wysokiej motywacji jako największe wyzwanie w zarządzaniu zespołem rozproszonym
    • delegowanie i egzekwowanie na poszczególnych etapach rozwoju pracowniczego
    • ZPZ i ZPC w warunkach utrudnionych v szczególna rola check-list

Zadaniem modułu jest wypracowanie umiejętności delegowania zadań w dopasowaniu do dojrzałości pracownika. Podczas tego modułu uczestnicy przejdą przez procedurę zarządzania przez zadania, zarządzania przez cele i zarządzania przez wizję.

Każda z technik poza poziomem narzędziowym będzie dodatkowo omawiana pod kątem postaw (np. w zarządzaniu przez wizję największą barierą jest nieumiejętność akceptowania przez menedżera rozwiązań inne niż podobne do własnych).

Podsumowaniem modułu jest duża gra symulacyjna, w której każdy z uczestników będzie miał za zadanie rozpoznać dojrzałość wybranych trzech innych uczestników szkolenia (pod kątem określonej kompetencji) i zastosowanie odpowiedniej procedury delegowania.

Wyzwania dawnego kolegi a dziś przełożonego – Egzekwowanie poleceń

  • Monitorowanie wykonania zadania
  • Kreowanie samodzielności pracowniczej
  • Dopasowanie dojrzałości do technik egzekwowania pracy
  • Techniki wsparcia w trakcie realizowania polecenia
  • Tworzenie planu naprawczego – w sytuacji braku realizacji zadania przez pracownika
  • Linia sankcji

Menedżerowie, którzy wyrośli z zespołu stoją przed dwoma największymi wyzwaniami. Pierwszy to egzekwowanie poleceń a drugi – feedback. W ramach tego modułu uczestnicy zostaną zapoznani z procedurą i metodami egzekwowania pracy jak i otrzymają informacje na temat sposobów postępowania w wypadku nie wykonywania powierzonych pracownikowi zadań.

Podczas tego modułu dzięki wykorzystaniu studiów przypadku uczestnicy nabędą umiejętność doboru adekwatnych działań do zaistniałych w procesie egzekwowania pracy sytuacji.

Dodatkowo poprzez ćwiczenia grupowe uczestnicy opracują adekwatne dla ich zespołu techniki egzekwowania pracy, dopasowane do różnych poziomów dojrzałości ich pracowników.

 

Wyzwania dawnego kolegi a dziś przełożonego – Feedback

  • Informacja zwrotna jako podstawowe narzędzie motywacyjne
  • Szóstka Zwrotna – rozmowy dyscyplinujące w typowych trudnych sytuacjach zarządczych:
    • pracownik mający niższe wyniki
    • brak systematyczności w wykonywaniu zadań
    • pracownik ze złym nastawieniem
    • rywalizacja z przełożonym
    • pracownik nadmiernie dyskutujący
    • problemy osobiste mające wpływ na efektywność pracy 
    • złe relacje z innymi członkami zespołu
  •  Radzenie sobie z oporem wobec feedbacku
    • postawa bierna
    • lekceważenie lidera 
    • reakcja agresywna
    • usprawiedliwianie się 
    • zaprzeczanie faktom

Podczas tej części szkolenia uczestnicy otrzymają od trenera autorskie narzędzie Inspire, zwane „zwrotną szóstką” Narzędzie feedbackowe sprawdzone w biznesie przez ostatnie 10 lat, skutecznie budujące motywację wewnętrzną do zmiany, jednocześnie kształtujące autorytet zarówno młodego jak i doświadczonego lidera.

Uczestnicy wykorzystają narzędzie w scenkach, w których trener wcieli się w trudnych pracowników w typowych trudnych zachowaniach dawnych kolegów, m.in. nadmiernie dyskutujących czy podważających autorytet przełożonego.

 

Motywowanie na poziomie codziennych rozmów

  • Funkcje informacji zwrotnej 
    • informacja
    • rozwój
    • motywacja
    • kotlet czy tost – feedback pozytywny czy korygujący – efektywność w wymiarze krótko i długoterminowym
    • czas oddziaływania pochwały i nagany
    • szybkość reakcji pracownika moc oddziaływania
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej w zależności od dojrzałości pracowniczej
    • Metoda kanapki 3-warstwowej
    • Metoda kanapki 2-warstwowej
    • Zwrotna “szóstka” autorskie narzędzie Inspire
    • Metoda „Z”
    • unikanie “Shity sandwich”!

Podczas tej części szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę i umiejętności z zakresu metod przekazywania informacji zwrotnej. Dodatkowo uczestnicy nabędą umiejętność właściwego dopasowania metody przekazywania informacji zwrotnej do dojrzałości pracowniczej

Podczas tego modułu uczestnicy przećwiczą narzędzia w odniesieniu do konkretnych sytuacji z pracy

 

Poziomy budowania autorytetu – świadome kształtowanie relacji przełożony – podwładny

  • poziom najniższy – władzy formalnej v poziom przyzwolenia
  • poziom bycia ekspertem
  • poziom relacji
  • poziom najwyższy – charyzma

Awans oznacza ponowne zdefiniowanie relacji z dawnymi kolegami, oparte na budowaniu autorytetu przełożonego. Uczestnicy , na drodze mini doświadczeń, poznają kolejne poziomy władzy, opisane przez Maxwella. Wraz z trenerem wypracują źródła oraz narzędzia służące do kształtowania i uznania „nowej władzy”.
 

 
 

Szkolenie poprowadzi Mirella Piwiszkis

 

Mirella Piwiszkis to ekspertka w rozwijaniu kompetencji menedżerskich, executive coachingu i team coachingu, z ponad 20-letnim doświadczeniem. Stworzyła markę  szkoleniową Inspire oraz autorski podcast „Szkoła Menedżerów”, który zdobył już 100 000 odsłuchów na platformach Spotify i Apple Podcasts. Jej praca koncentruje się na wspieraniu liderów i menedżerów w efektywnym zarządzaniu zespołami oraz rozwoju osobistym.

Mirella występuje jako prelegentka na licznych prestiżowych wydarzeniach, w tym ostatnio na XII Kongresie Kobiet Biznesu, gdzie dzieliła scenę z takimi osobistościami. Regularnie pojawia się w mediach, takich jak TVN24, Twój Styl, Outsourcing&More oraz FocusOn Business, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Jest zdobywczynią nagrody magazynu Forbes „Sukces w Szpilkach” za wkład w rozwój polskiego biznesu.

Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła Prawo Spółek oraz Psychologię Procesów Grupowych, a także posiada kanadyjski certyfikat Erickson International Coaching. W swojej karierze do roli menedżera przygotowała już ponad 5500 osób.