0
0
0
s2smodern
powered by social2s
0
0
0
s2smodern
powered by social2s

Syzyfing - czyli jak zebrania są oceniane przez pracowników

Współczesny język korporacyjny obfituje neologizmami, a wśród nowych słów pojawiło sie określenie syzyfing

Nawet jeśli nie słyszałeś wcześniej tego określenia to jest duże prawdopodobieństwo, że dotyczy to również twojej firmy.


Połączeniem imienia Syzyfa i angielskiego briefing co raz częściej pracownicy określają bezproduktywne zebrania w firmach i również w Polsce zebrania wskazywane są jako jeden z największych "pożeraczy czasu" w korporacjach. A wystarczy pamiętać o 4 punktach by podnieść jego efektywność!

4 rzeczy, które podniosą efektywność twoich zebrań

1. Przygotuj agendę przed zebraniem

Przygotowanie poruszanych tematów i rozesłanie uczestnikom przed zebraniem pozwoli nie tylko sprecyzować cel zebrania, ale również upewnić się czy wszyscy muszą w nim uczestniczyć. Nie zapomnij określić ile czasu potrzebujesz na omówienie - wpisz to w agendzie dla każdego z ww. tematów.

2. Wykorzystaj prawo Parkinsona

Planując czas trwania zebrania w kalendarzu zwyczajowo blokujemy pełne godziny: jedną lub kilka w zależności od potrzeb. Wystarczy zaplanowac zebranie na 50 minut by zyskać wolne 10 min, a prawo Parkinsona pozwoli nam zmieścić się w 3 kwadransach równie skutecznie jak w 1 godzinie.

3. Wyznacz timekeeper'a

Wyznacz jedną osobę, która będzie pilnowała czasu i zadba by nie przekroczyć wyznaczonych ram. W toku dyskusji ciężej monitorować upływ czasu, gdy jesteś moderatorem.

4. Wyznacz właścicieli tematów

Kończąc zebranie - wyznacz osoby odpowiedzialne za działania w poszczególnych tematach i określ czas realizacji korzystając z zasady W-W-W who-what-when (co będzie robione przez kogo o do kiedy). Dobrą praktyką jest wysłanie tego uczestnikom jako podsumowania zebrania.

1. produkt jest towarem, jakich pełno na rynku

2. wszyscy ponoszą takie same koszty i mają dostęp do takiej samej technologii

3. Nabywcy zwracają uwagę na cenę, mają dużą wiedzę i są gotowi natychmiast zmienić dostawcę, by uzyskać większe korzyści

Dlatego też niezwykle ważne jest tworzenie:

Bariery wejścia i mobilności

1. Ekonomia skali – im większa skala produkcji, tym niższe koszty działania.

2. Zróżnicowanie produktu – firma, ktora odróżnia się od konkurentow znajduje się pod mniejszą presją konkurencji cenowej.

3. Monopol na podstawowe składniki określające sukces w branży – patenty, strategiczna lokalizacja.

4. Koszty utopione – są to koszty, których nie można odzyskać w przypadku wyjścia z rynku.

5. Kanały dystrybucji – bez dostępu do kanałów dystrybucji nawet najlepsza firma nie odniesie sukcesu.

6. Koszty zmiany dostawcy – jeśli klienci muszą ponosić koszty związane ze zmianą dostawcy, strategiczna pozycja firmy jest lepsza.

 

Firma powinna tworzyć bariery wejścia lub mobilności dla swoich konkurentów

Przykłady tworzenia barier wejścia: programy użytkownika.

Programy uczestnictwa mają na celu nagradzanie klientów, którzy często kupują określony produkt. Programy te zostały zainicjowane przez linie lotnicze.

Programy te są najbardziej efektywne w odniesieniu do drogich produktów lub usług, które są lub mogą być kupowane stosunkowo często.

 

Przykłady tworzenia barier wejścia:

strategiczna lokalizacja :

Stacje benzynowe

Restauracje szybkiej obsługi

Sklepy/domy towarowe

Co mógłbyś zrobić, aby stworzyć bariery wejścia lub mobilności dla obecnych lub potencjalnych konkurentów?

0
0
0
s2smodern
powered by social2s