inspirujemy w osiąganiu rezultatów

szkolenia | coaching | doradztwo hr

Zobacz więcej

NSTBI

Trwa nabór do
Nowoczesnej Szkoły Trenerów Biznesu
Zobacz relację z ostatniej Akademii!

Zobacz więcej

Szkolenia Otwarte Inspire

Zobacz tematy najbliższych szkoleń i dołącz do uczestników

Zobacz więcej

Co robimy...Inspirując, pomagamy osiągać rezultaty...

Metoda 5 sił Michaela Portera

metoda Portera

Strategia w biznesie

Analiza struktury branży dokonanej przez Michaela Portera wskazuje, że najbardziej niekorzystna sytuacja w branży ma miejsce, gdy:

1. produkt jest towarem, jakich pełno na rynku

2. wszyscy ponoszą takie same koszty i mają dostęp do takiej samej technologii

3. Nabywcy zwracają uwagę na cenę, mają dużą wiedzę i są gotowi natychmiast zmienić dostawcę, by uzyskać większe korzyści Dlatego też niezwykle ważne jest tworzenie:

Bariery wejścia i mobilności

1. Ekonomia skali – im większa skala produkcji, tym niższe koszty działania.

2. Zróżnicowanie produktu – firma, ktora odróżnia się od konkurentow znajduje się pod mniejszą presją konkurencji cenowej.

3. Monopol na podstawowe składniki określające sukces w branży – patenty, strategiczna lokalizacja.

4. Koszty utopione – są to koszty, których nie można odzyskać w przypadku wyjścia z rynku.

5. Kanały dystrybucji – bez dostępu do kanałów dystrybucji nawet najlepsza firma nie odniesie sukcesu.

6. Koszty zmiany dostawcy – jeśli klienci muszą ponosić koszty związane ze zmianą dostawcy, strategiczna pozycja firmy jest lepsza.

 

Firma powinna tworzyć bariery wejścia lub mobilności dla swoich konkurentów

Przykłady tworzenia barier wejścia:

programy użytkownika. Programy uczestnictwa mają na celu nagradzanie klientów, którzy często kupują określony produkt. Programy te zostały zainicjowane przez linie lotnicze. Programy te są najbardziej efektywne w odniesieniu do drogich produktów lub usług, które są lub mogą być kupowane stosunkowo często.

 

Przykłady tworzenia barier wejścia:

strategiczna lokalizacja: Stacje benzynowe Restauracje szybkiej obsługi Sklepy/domy towarowe

Co mógłbyś zrobić, aby stworzyć bariery wejścia lub mobilności dla obecnych lub potencjalnych konkurentów?

 

Strategia w biznesie

Analiza struktury branży dokonanej przez Michaela Portera wskazuje, że najbardziej niekorzystna sytuacja w branży ma miejsce, gdy:

1. produkt jest towarem, jakich pełno na rynku

2. wszyscy ponoszą takie same koszty i mają dostęp do takiej samej technologii

3. Nabywcy zwracają uwagę na cenę, mają dużą wiedzę i są gotowi natychmiast zmienić dostawcę, by uzyskać większe korzyści

Dlatego też niezwykle ważne jest tworzenie:

Bariery wejścia i mobilności

1. Ekonomia skali – im większa skala produkcji, tym niższe koszty działania.

2. Zróżnicowanie produktu – firma, ktora odróżnia się od konkurentow znajduje się pod mniejszą presją konkurencji cenowej.

3. Monopol na podstawowe składniki określające sukces w branży – patenty, strategiczna lokalizacja.

4. Koszty utopione – są to koszty, których nie można odzyskać w przypadku wyjścia z rynku.

5. Kanały dystrybucji – bez dostępu do kanałów dystrybucji nawet najlepsza firma nie odniesie sukcesu.

6. Koszty zmiany dostawcy – jeśli klienci muszą ponosić koszty związane ze zmianą dostawcy, strategiczna pozycja firmy jest lepsza.

 

Firma powinna tworzyć bariery wejścia lub mobilności dla swoich konkurentów

Przykłady tworzenia barier wejścia: programy użytkownika.

Programy uczestnictwa mają na celu nagradzanie klientów, którzy często kupują określony produkt. Programy te zostały zainicjowane przez linie lotnicze.

Programy te są najbardziej efektywne w odniesieniu do drogich produktów lub usług, które są lub mogą być kupowane stosunkowo często.

 

Przykłady tworzenia barier wejścia:

strategiczna lokalizacja :

Stacje benzynowe

Restauracje szybkiej obsługi

Sklepy/domy towarowe

Co mógłbyś zrobić, aby stworzyć bariery wejścia lub mobilności dla obecnych lub potencjalnych konkurentów?

0
0
0
s2smodern
powered by social2s

Eksperciinspire team

Mirella Piwiszkis - Sawoniaka

Mirella Piwiszkis

Ekspert INSPIRE
Bożena Janowska

Bożena Janowska

Ekspert INSPIRE
Wiktor Sawoniaka

Wiktor Sawoniaka

Ekspert INSPIRE
Bożena Andrzejak

Bożena Andrzejak

Ekspert INSPIRE

Zobacz więcej

 Costa Coffee Polska - zaufali Inspire

Firma INSPIRE dostarczyła innowacyjnych rozwiązań w obszarze rozwoju przywództwa na czasy kryzysu, w pełni dopasowanych do specyficznej sytuacji zmiany, w jakiej znalazła się nasza firma. Akademia przeznaczona dla kierowników regionalnych przełożyła się na wzrost energii w codziennym działaniu zarówno uczestników, jak i pracowników podległych im kawiarni Costa oraz CoffeheavenIwona Szakiewicz, HR Manager Costa Coffee Polska

Luiza lewandowska - HR Director Fiat Bank Polska S.A.

Na pytanie, które zadawałam po warsztatach dla wyższej i średniej kadry menedżerskiej: „Jak było?” najczęściej słyszałam odpowiedź: „Inspirująco”. Myślę, że tajemnicą takiego wpływu na uczestników jest fakt, że trener, skupiając się na osiąganiu jak najlepszych rezultatów, skoncentrowany był zawsze na ludziach. Każdy uczestnik szkolenia czuł, że warsztat jest właśnie dla niegoLuiza Lewandowska, HR Director Fiat Bank Polska S.A.

Zapraszamy do współpracy